Translate

woensdag 3 oktober 2012

Gefeminiseerd!

Onlangs stuurde ik via het internet een symbolisch verjaardagskadootje naar een goede vriendin. Ik kocht een zilverkleurig beschermengeltje, van 2 bij 2 centimeter. Zij ontfermt zich over een sodaliet (voor de liefhebber: Na8Al6Si6O24Ci2), een edelsteensoort die naar verluidt 'logica, rationeel denken en objectiviteit verstevigt en dit verenigt met intuïtie'. Daarvan kan iedereen wel wat gebruiken. Op de verkoopsite las ik dat met elke bestelling een verrassing zou worden meegezonden. De betaling verliep goed, ik werd via emails minutieus op de hoogte gehouden van het transport en de aflevering.

Op de dag zelf had ik telefonisch contact met de jarige Jet. Er was een groot postpakket afgeleverd en aangezien mijn naam op het pakket stond, had ze de doos geopend. De inhoud verbaasde haar: een heel grote asbak, een aansteker en een zak zaadjes. Na verder grabbelen in de grote ton was ook het beschermengeltje tevoorschijn gekomen. Dat was mazzel.
Ik geloofde mijn oren niet. Asbak, aansteker, zakje zaad... een verrassing? Voor een niet(s)-roker? Deze sportieve jarige is zelfs erg anti-roken. Ik legde uit dat ik onschuldig was, alleen het beschermengeltje was opzet. Ik vroeg haar de ontvangen 'verrassing' te fotograferen en de foto’s naar mij te sturen. Zij vond het grappig, ik zag de ironie van de situatie: sturen wij haar iets dat moet beschermen, zendt het bedrijf haar schadelijke rookwaren toe...

Ik was nog niet van de eerste verbazing bekomen of de volgende diende zich aan: het bleek om een zakje Royal Queen Seeds te gaan met opschrift 'feminized and autoflowering'. Ik las het woord 'gefeminiseerd' voor het eerst en had geen idee. Ik surfte naar de betekenis en kwam terecht bij een Belgische site met dezelfde naam. 

Royal Queen blijkt te staan voor de beste kwaliteit wietzaad. Gefeminiseerd betekent dat het om vrouwelijk zaad gaat zodat “je niet hoeft te zoeken naar de te verwijderen mannelijke plant. Zo kun je blijven concentreren op het produceren van grote mooie toppen.” Kennelijk leveren meisjes van koninklijke bloede de beste kwaliteit cannabis. Girlpower op een heel eigen manier. Deze zaadjes zijn bovendien zelfbloeiers die groeien, ongeacht de omstandigheden. Ik las dat je met zo’n zakje wel drie wietoogsten kunt scoren... Dat is nog eens een kado!
Er zat inderdaad ook een grote, zwarte asbak in het postpakket met daarop een foto van de leden van een mij onbekende rockband 'Nitro'. Een beetje headbanger zal dat kunnen waarderen maar de heren hebben enorm enge, grote vuurwapens in hun handen?! Zo’n asbak wens je je ergste vijand nog niet toe.

Zelf heb ik tot nu toe weinig ervaring met online bestellingen. (Dat blijkt!) Dit komt vooral omdat de aflevering van postpakjes aan ons Spaanse adres regelmatig fout gaat. Daar weet de jarige over mee te praten. Zij deed mijn liefje jaren geleden een fles bubbels kado naar aanleiding van iets feestelijks. Het duurde en duurde maar er verscheen niets. Net voordat zender en ontvanger de moed opgaven, liet de Spaanse postbode een afhaalbewijs in onze postbus achter. De volgende dag togen wij daarmee naar het betreffende postkantoor. Mijn liefje moest zich legitimeren voor ontvangst met een verrassend resultaat: voor iemand met die naam lag geen postpakket te wachten.

Bizar?! Tante Pos had toch een afhaalbewijs achtergelaten? De Spaanse postbeambte bleef volhouden dat de persoonlijke gegevens van mijn liefje niet correspondeerden met de gegevens op enig postpakket. Praten als Brugman hielp niet. Op een bepaald moment deed hij een kast open en het oog van mijn liefje viel toevallig op een flesverpakking met een bekend handschrift. Het pakket was er dus wèl. Ze wees ernaar en herhaalde het verzoek: dat is mijn postpakket! Een mens kan nu eenmaal doopnaam x en roepnaam y hebben. Dat moet zeker een Spanjaard weten... Javier wordt hier Gabi, Joaquino wordt Kino, Mercedes wordt Merce en ga zo maar door. Na veel gepraat en bijna-geruzie werd het pakje aan de rechtmatige overhandigd.

Ook de ontvangst van aangetekende stukken hapert hier geregeld. Zo werd al menige bankpas geblokkeerd. Niet handig, als je aan de andere kant van de oceaan verblijft.
Dit en andere ervaringen maken mij kennelijk een brokkenpiloot als het om online bestellen gaat. Met digitale boeken loopt het goed maar van een beschermengel van 2 centimer raakte ik bijna van het padje af. Ik zal voortaan beter opletten. Het is niet te hopen dat de ontvanger van het pakket nu op de zwarte lijst van de AIVD staat. Of dat de politie binnenkort een huisinval doet vanwege haar vermeende thuiskwekerij. Komen ze 'mijn' grote, mooie toppen vroegtijdig oogsten. Van je vrienden moet je het hebben!


1 opmerking:

  1. Mimi’ staat voor welgevormd en schoon. En zo zijn ook Knuffelstenen onze producten. Kwaliteit en duurzaamheid staan bij ons hoog in het vaandel.

    BeantwoordenVerwijderen