Translate

zondag 25 december 2016

Merry X-mas!

Beter laat dan nooit! We verkasten in het weekend van een buitenwijk van Mandalay naar het stadscentrum. Dat was een grote verandering: van frisse lucht en rust in een hotel met goed Engelssprekend personeel naar een bedompte omgeving met een hoop gedoe, zowel binnen als buiten. Dat alles is wel op en top Azië.

Gisteravond dineerden we bij een nieuw, trendy restaurant op 3.500 kyat (de lokale valuta) afstand van ons hotel. Mijn liefje en ik vierden namelijk de 27.10 op de Schaal van de Liefde; bovendien was het kerstavond. We aten en dronken sobertjes maar het was wel lekker.

Vannacht was niet onze beste nacht maar daarvan krijgen we geen stress (meer). Er rijdt een trein dwars door het hart van de stad, ik hoorde hanen kraaien, de katholieke kerk liet de klokken luiden, de imam riep weliswaar te laat maar dan toch 5 minuten lang op tot het gebed van het ochtendgloren en nog zo wat Aziatische stadsgeluiden. Het mag de pret niet drukken. Ik houd het kort voor het moment, ook de wifi-verbinding in dit hotel is niet om over naar huis te bloggen. Grrrrr. 

Merry X-mas aan eenieder. Maak er mooie feestdagen van. Doen wij ook. Later ga ik weer uitgebreider bloggen (hoop ik!).





Geen opmerkingen:

Een reactie posten