Translate

maandag 24 februari 2020

Parels voor de zwijntjes

Vandaag zijn mijn liefje en ik precies 31 jaar samen. Sinds onze ontmoeting staan we stil bij elke 24ste dag van elke maand maar in februari is deze dag het meest bijzonder. Dan zetten we een streepje bij op de zelfgefabriceerde kalender die al net zo lang in gebruik is. Zij woonde destijds in Dordrecht, ik in Amsterdam. Het was in de hoofdstad dat we elkaar ontmoetten. Het klikte, sterker nog: de bliksem sloeg in en negen maanden later woonden we onder één dak. De wetenschap kan beweren wat het wil, sindsdien geloven we in het bestaan van Love at First Sight. Bij die eerste ontmoeting voelde het alsof ik haar al mijn hele leven kende.

Een 30-jarig huwelijk wordt een parelen verband genoemd. 30+1 krijgt geen speciale benaming maar bijzonder blijft het, wat mij betreft. De sterkte van een relatie hangt overigens niet af van de snelheid waarmee die onstond; dat weet ik inmiddels ook. Ondanks alles is de glans er nog niet vanaf!


My Pearl of Friendship and Love

I've heard them say
that there exist diamonds.
And that there are beautiful gemstones
and precious pearls of golden time.
But I have not seen any yet,
nor did I see before.
Until I met you.

You are the eye of heaven
that shines its light on dark hearts,
gives hope and serenity
after every bad storm
and bestows glory, even on the rascals.

The beauty of life lays within you.
The beauty of friendship rules with you.
The beauty of love itself crowns you.

Thank you for your beautiful gift of Friendship and Love.


Princess Jemmy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten