Translate

woensdag 1 januari 2014

De allerbeste wensen

Een nieuw jaar, een nieuw begin! In onze opgeschoonde tuin trof ik gisteren een vogelnestje met twee jonkies aan. Symbolischer kan niet. Ik laat ze vanzelfsprekend rustig zitten.

We overleefden de pyjama party met Elsa en de kids. Het weer was ons goedgezind: regelmatig viel er een regenbuitje. Rotjes en ander vuurwerk en een rieten kap gaan niet samen. De weergoden deden hun werk. Om half tien dommelden de kleintjes in. Hun moeder had ook wel zin in een vroege nacht; Elsa was moe. In de slaapkamer dolden we nog even met elkaar en toen was het tijd om de tanden te poetsen en in het grote bed te duiken. Ze sliepen allemaal als roosjes.

We zijn vroeg en fris aan het nieuwe jaar begonnen! Mijn liefje en ik wensen vrienden, familie, kennissen en bloglezers alle goeds voor 2014. Onderstaande nieuwjaarsgroet is wel zelf getypt maar niet zelf bedacht.


Lach
Onstpan
Vraag hulp
Plezier Iemand
Kijk met aandacht
Vertrouw op anderen
Verspil zomaar wat tijd
Maak heel lange wandelingen
Lees vooral veel mooie boeken
Maak je een volle dag geen zorgen
Maak jezelf mooi. Bekijk vakantiefoto’s
Maak een schilderij. Glimlach naar een kind
Zing onder de douche. Vervul één van je wensen
Neem een uitgebreid bad. Accepteer een compliment
Toon je tevredenheid. Luister naar de stilte.
Wees nog eens kind. Luister naar de natuur.
Kus een ster.
Plan een reis.
En... heb lief.


Ook wij gaan er een mooi jaar van maken.
(Dit is overigens het zevende blogjaar en mijn 600ste blog.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten