Translate

donderdag 16 maart 2017

Kruk op een kruk

Heb ik weer: bestel ik eindelijk iets online vanuit Spanje, blijkt het artikel een levertijd van maanden te hebben! Ik vond leuke, bijpassende barkrukken met de juiste hoogte op een Spaanse ontwerpsite die ik, na overleg met mijn liefje, bestelde. Señor José António, eigenaar van restaurante Venezuela (door ons liefhebbend De Tonnetjes genoemd), deed ons een van zijn biervaten kado als buitenbar. Het wachten is op vier barkrukken.

De betaling liep gesmeerd en de factuur verscheen niet lang daarna in mijn inbox. Je kon de bestelling online gaan volgen en dat deed ik twee dagen later. Er was nog niets verzonden maar mijn oog viel op één zinnetje… de levertijd lag tussen 15 en 16 weken. Dan is de zomer bijna voorbij! Ik baalde enorm en voelde mij tegelijkertijd misleid. Op geen enkel moment tijdens het bestelproces werd mij duidelijk dat de levering weleens lang zou kunnen duren. Afgelopen week werd nog behoorlijk veel geklust in huis dus tijd om rustig te zitten en een Spaanse klachtenbrief op te stellen, was er niet. Dat deed ik onlangs. Volgens hun website had ik 24 uur om een verandering in de bestelling door te geven; die uren waren inmiddels voorbij. Ik was echter zo bijdehand om te schrijven dat Europese consumentenwetgeving mij het recht geeft binnen 14 dagen alsnog af te zien van een online-aankoop en teruggave van geld te vragen. Ik ben niet voor één gat te vangen. Alhoewel je niet verplicht bent om een reden op te geven, vermeldde ik dat de exorbitant lange levertijd de reden van de annulering is.

Vijf minuten later ontving ik reeds een reactie van ene Adrea. Ik mocht een andere kleur of een ander product kiezen. Gracias. Geen interesse; restitutie graag. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. In het slechtste geval vraag ik vriendin Bernadette mij de gegevens van haar Spaanse collega van de consumentenautoriteit te geven!

Over haar gesproken: Bernadette meldde mij onlangs dat ze mijn aanstaande verjaardagskado persoonlijk komt afleveren. Als we praten over de logeerkamer noemen we die (bijna) altijd Bernadette’s kamer. Op het logeeradres aan Playa Diamante is dat niet anders. Zij zal naar verwachting de eerste logée in het nieuwe huis zijn. In ‘haar’ badkamer brachten we ook vernieuwingen aan; zo kwam daar eveneens een nieuw badkamermeubel, een nieuwe regendouche en nieuwe spotjes. Het zal haar bekoren dat we ook een nieuwe wc-borstel aanschaften. Het plan was om gedrieën op krukken aan de buitenbar te gaan hangen. Haar komst is niet alleen een leuke verrassing, ze is ook prettige afleiding daar ik niet lang na haar vertrek de gevreesde heupoperatie zal ondergaan.

In de afgelopen verhuisperiode liet mijn sneue heup het regelmatig afweten. We sjouwden wat af. Ik ken mijzelf: die dozen moeten zo snel mogelijk worden uitgepakt, in plaats van er de tijd voor te nemen. Dat zit gewoon in mijn aard. Het aantal keren dat ik in de afgelopen twee weken met de stofzuiger en mop door het huis ging, is op de vingers van drie handen te tellen al bleef er elke dag stof verschijnen. De storm van de afgelopen dagen hielp ook niet mee.

Eerder deze week was het eindelijk zo ver dat schilderijen en lampen aan wanden en plafonds gingen. Vanmorgen kregen we de eerste officiële visite in een aangekleed huis dus in voorbereiding daarop haalde ik de stofzuiger nog eens uit de berging. Mijn liefje maakte mij er namelijk op opmerkzaam dat er stof onder onze bedden lag. Dat kun je zien als je de trap opkomt. Je had mij moeten zien en horen… Gutteguttegut, wat een gestuntel en gekreun. Rechtop stofzuigen gaat best goed maar als je over de vloer moet kruipen... oefff. Het duurde lang voordat ik op mijn knieën zat en nog langer om weer overeind te komen. Ik had een tijdje geleden niet kunnen bedenken dat ik reikhalzend zou gaan uitzien naar de operatie (al jaagt die ingreep mij nog steeds angst aan). Het einde van de krakkemikkigheid is in zicht. Van krukkenmikkigheid nog even niet.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten