Translate

zondag 24 februari 2013

Eeuwig verloofd

Op 10 februari jongstleden ving het Chinese Nieuwjaar aan. Volgens die jaartelling leven we nu in het Jaar van de Waterslang en als je de deskundigen mag geloven, is dat voor paren geen sinecure! Aldus Feng Shui-expert Gunadi Widjaja tijdens een interview met de Jakarta Post op 3 februari;

"It is not going to be a very good year for romance. 
Couples will need to be very careful if they want to maintain their relationship".



Mijn liefje en ik vieren vandaag het feit dat onze liefde 24 jaar duurt. WIj vieren sowieso elke 24ste van elke maand want je weet maar nooit of je de volgende haalt. Jaar van de Waterslang of niet?! 
We keken elkaar vanochtend diep in de ogen, feliciteerden elkaar op gepaste wijze en dachten allebei ongetwijfeld iets in de trant van “dat hebben we toch maar mooi gehaald”. Een goede relatie moet je dagelijks onderhouden en dat vergt tijd, aandacht en toewijding. Dat is inderdaad geen sinecure.  

Deze mijlpaal is voor mij in hét kroonjaar. Ik ken meer betekenis toe aan ons 24-jarige samenzijn dan aan het formele zilveren jubileum. Dat komt door het magische getal 24. Mijn liefje en ik ontmoetten elkaar op de 24ste en beiden zijn we jarig op de 12de van een maand. Zo werd 24 ons 'gelukgetal'. Zij koopt al jaren een lot in de loterij met dat eindgetal. Tot op heden viel er geen prijs van betekenis op het nummer. Mij deert het niet; ik heb al het idee dat ik de hoofdprijs won. Met haar…

Toen we elkaar voor het eerst ontmoetten, voelde ik stante pede een diepe verbondenheid met haar. Noem het lotsbestemming. Ik ging voor het eerst serieus over een lang en gelukkig leven met iemand anders denken. We zijn nu aardig op weg. Tijdens de eerste gezamenlijke vakantie die ons naar Schiermonnikoog voerde, werd zij mijn verloofde. Op de trappen van het stadhuis van Dokkum vroeg ik haar, terwijl ik het clipje van mijn colablikje om haar pink schoof. Verloofd zijn we nog steeds.

Vele ringceremonies volgden, in eigen land en ver daarbuiten. Met serieuze en symbolische ringen. Tijdens ons recente verblijf op Bali schoven we wederom de ringen om. Deze zijn gemaakt van schelp; kosten: € 0,28 per stuk. Zij heeft geen behoefte om te trouwen, ik evenmin. Bovendien willen wij met zo’n homohuwelijk de wereldvrede niet bedreigen...

In onze harten sloten we een verbond voor de eeuwigheid. Op naar de volgende 24 jaar!


Touched by an Angel

We, unaccustomed to courage
exiles from delight
live coiled in shells of loneliness
until love leaves its high holy temple
and comes into our sight
to liberate us into life.

Love arrives
and in its train come ecstasies
old memories of pleasure
ancient histories of pain.
Yet if we are bold,
love strikes away the chains of fear
from our souls.

We are weaned from our timidity
In the flush of love's light
we dare be brave
And suddenly we see
that love costs all we are
and will ever be.
Yet it is only love
which sets us free.

Maya Angelou (4 april 1928)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten