Translate

donderdag 1 januari 2015

¡Feliz Año Nuevo!

Het Jaar van de Geit of van het Schaap (Chinese jaartelling), het Jaar van de Bodem (de internationale landbouworganisatie), het Jaar van de Waarheid (Telegraaf), het Jaar van de Leeuw (Argentijnse astrologe Jimena la Torre), het internationale Jaar van het Licht (VN), het Vincent van Goghjaar, het Jaar van de Groene Vrijwilliger, het Jaar van de Ruimte… er zijn ongetwijfeld meer aanduidingen voor dit nieuwe jaar. 

Hoe we 2015 ook zullen noemen, ik hoop dat het veel goeds voor ons in petto heeft. Vrede, liefde, verbroedering onder mensen, daar gaat het om. En op het persoonlijke vlak: goede gezondheid en plezier in het leven.

Mijn tekortkomingen werden mij in de laatste dagen van 2014 weer even onder de neus gewreven. Woorden hebben pas echt kracht als ze raak zijn. Zoals elk jaar heb ik goede voornemens voor dit nieuwe jaar. Het is bepaald niet eenvoudig om een beter mens te worden maar oefening baart kunst.

We haalden zowaar het middernachtelijke uur gisteravond! Doorgaans liggen mijn liefje en ik ruim voor 12 uur in bed. Het was gemoedelijk en zeer smakelijk bij chef Rodrigo. Als eendjes liepen we achter hem aan de straat op toen het vuurwerk knalde. Daar raakten we in gesprek met een jong stel uit New York dat voor een weekje Buenos Aires aandeed; zij vliegen morgen huiswaarts, Wij kijken uit naar ons aanstaande reisje naar Montevideo (Uruguay). We boekten weliswaar een hotel in de oude stad maar de Atlantische Oceaan is niet ver weg. Ik verheug mij erop met de voetjes in de branding te lopen – misschien zelfs een verfrissende nieuwjaarsduik te nemen.

Gelukkig Nieuwjaar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten